T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
10 Ocak Çalışan Gazeteciler Gününü kutlamak ve İlimizde sunulan kamu hizmetleri ile Devletimizce yapılan yatırım ve projeleri paylaşmak için, Valimiz Mustafa Masatlı’nın ev sahipliğinde Valiliğimiz İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nün organizesinde ilimiz genelinde görev yapan yerel ve ulusal basın kuruluşlarının temsilcilerinin katılımıyla bir program gerçekleştirildi.
Programda konuşan Valimiz Mustafa Masatlı basının demokrasilerin vazgeçilmez unsurlarından biri olduğunu, vatandaşların zamanında doğru bilgiye ulaşması ve Ülkemiz ile dünya meseleleri hakkında farkındalık kazanmaları açısından basın kuruluşlarının önemli bir görev üstlendiğini belirtti.
Valimiz konuşmasında şunları ifade etti: “Değerli basın mensupları öncelikle davetimize icabet ettiğiniz için hepinize teşekkür ediyor, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Gününüzü kutluyorum.
Basın demokrasilerin olmazsa olmazıdır. Basın kuruluşları halk ile devlet arasında köprü vazifesi görerek, kamuoyunu doğru bilgilendirme, sorun, istek ve taleplerin yansıtılması noktasında önemli bir görevi ifa etmektedir.
Bizim yönetim anlayışımızda da basın mensuplarının daima özel ve ayrı bir yeri vardır. Görev yaptığımız tüm illerde gazeteci arkadaşlarımızın görüş ve önerileri bize daima ışık tutmuştur. Bu noktada Amasya basınının yapıcı, bilgilendirici bir tutumla halkımıza tercüman olduğunu memnuniyetle müşahede etmekteyiz. Hepinize İlimiz ile ilgili çalışmalarınızdan dolayı teşekkür ediyorum.
Sizler, kıymetli basın mensuplarımız, ilimizi Türkiye ve dünya medyasına yansıtan birer ayna, Amasya’nın bu mecradaki tanıtım yüzü olarak görev yapmaktasınız. Bizler de Valilik olarak, sizlerin mesleğinizi yapmanıza yönelik her türlü gelişim ve değişime katkı sunmaya çalışıyoruz.
Bu kapsamda Amasya Gazeteciler Cemiyeti’nin hazırladığı “Amasya Medyasında ve Turizm Destinasyon Çalışmalarında İHA’ların Kullanımının Yaygınlaştırılması Projesi”ne, Valilik olarak destek vermiş bulunmaktayız.
Sizlerin de bildiği gibi Cumhur İttifakının teklif ve desteği ile 16 Nisan 2017 yılında yapılan geniş kapsamlı Anayasa Referandumu ile 25 Haziran 2018 yılında yürürlüğe giren Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sistemi, Cumhurbaşkanının doğrudan halk tarafından seçildiği yeni bir yönetim biçimidir.
Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sistemi, Cumhurbaşkanının yürütmenin başı ve lideri olduğu bir sistemdir. Diğer adı Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemidir. Bu sistemde Cumhurbaşkanı, Türkiye Cumhuriyeti’nin ve Türk milletinin birliğini ve liderliğini temsil eder. Anayasanın uygulanması, devlet organlarının düzenli ve uyumlu çalışması, Cumhurbaşkanlığının sorumluluğu ve yetkisi altındadır.
Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sistemi bir rejim değişikliği değil, üniter devlet yapısı korunarak devlet yönetimindeki ve bürokrasideki tıkanıklık ve aksaklıkları gidermeye yönelik bazı yetkilerin Cumhurbaşkanında toplandığı bir sistemdir. Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sistemi insanı merkeze alan, her tür ihtiyacını en üst seviyede karşılamayı amaç edinen bir sistemdir.
Yönetim tarihimize ve yönetim geleneklerimize en uygun yönetim biçimi olan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile birlikte Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde ve riyasetinde bakanlarımız ve bizlerle inşa edilmeye başlanılan “Sosyal, demokratik ve güçlü Türkiye” için atılacak somut adımlar, 2023, 2053 ve 2071 hedefleri ile Türkiye’nin terörle mücadele, eğitim, sağlık, teknoloji ve tüm konularda hedef yılları olacaktır.
Temel düsturumuz olan “Halkla hizmet Hakk’a hizmettir” anlayışıyla, toplumun tüm kesimlerine dokunarak, insanı merkeze alan bir bakış açısıyla Amasya’ya katma değer sağlamak ve insanımızın yaşam şartlarını iyileştirmek adına çok sayıda proje ve çalışmayı hayata geçiriyoruz. Şimdi de bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz proje ve çalışmalar hakkında sizlere kısaca bilgi vermek isterim.
Çeşitli sektörlerdeki üretimi ve istihdamı arttırmak için yaptığımız proje ve çalışmalar oldukça önemli olmakla birlikte; Amasyalı hemşerilerimizle gönül bağı kurmayı, onların acısına sevincine ortak olmayı da bir o kadar önemsiyoruz.
Bu kapsamda hafta içi ve hafta sonu olmak üzere, mesaimizin en az bir gününü, bazen de iki gününü, başta Aziz Şehitlerimizin Kıymetli Aileleri ve Gazilerimiz olmak üzere, ulu çınarlarımız olan büyüklerimize, öksüz ve yetimlere, engellilere, ihtiyaç sahipleri ile koruyucu ailelerin yanı sıra esnaflarımıza, zanaatkârlarımıza, tüccarlarımıza ve sanayicilerimize ayırıyor ve bunu da en asli görevlerimizden sayıyoruz.
Bu kapsamda 2022 yılında 11 Halk Günü Toplantısı, 12 Köy ve Mahalle Muhtarları Toplantısı, 3 Ekonomik Toplantı, 2 İl Pandemi Kurulu Toplantısı, 12 İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Toplantısı, 12 İl Güvenlik Toplantısı ile 50 İlçe Ziyareti yapılarak, vatandaşlarımızın en iyi hizmet alması ve sorunlarının yerinde ve zamanında çözülebilmesi için tedbirler alınmıştır.
Bu dönemde ayrıca Devletimizin şefkat yüzünü halkımıza yansıtmak amacıyla 171 Aziz Şehidimizin Ailesi, 55 Fedakar Gazimiz ile 48 Yaşlı ve Bakıma Muhtaç Vatandaşımız Ziyaret edilerek, gönül köprüleri kurulmuştur.
Yine Valiliğimizin talimatıyla hayata geçirilen ‘Vefa Projesi’ kapsamında İlimiz genelinde kendi bakımını karşılayamayacak yaşlı ve engellilerimizin yaşadığı 601 haneye de kişisel bakım, ev temizliği ve küçük tamiratlar noktasında destek vermekteyiz.
Bu ziyaretler ve sohbetler bizleri manevi olarak güçlendirirken; büyüklerimizin ve Saygıdeğer Amasyalıların Devletimize olan minnet duygusu ve duaları da bizlere ayrı bir çalışma azmi ve gücü vermektedir.
Ülkemiz sizlerin de bildiği gibi Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde geçirdiği büyük dönüşümün yanı sıra, sosyal devlet ilkesi gereğince yapılan çalışmalarla da, kimsesizlerin kimsesi olmayı, ihtiyaç sahiplerine yardım etmeyi ilke edinmiştir.
Bu kapsamda geçtiğimiz yıl, ilimizde gerçekleşen sosyal yardım faaliyetleri şu şekildedir:
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları Yardımları (SYDV)
Toplam 55.674 vatandaşımıza 22.426.322 TL tutarında yardım yapılmıştır.
Toplam 153.170.470,12 TL tutarında yardım yapılmıştır.
Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü Çalışmaları
2022 Yılında Amasya İl Genelinde Yapılan Yardımlar:
Amasya Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü 2022 Yılında sosyal yardım hizmet modelleri kapsamında vatandaşlara toplam 83.738.096,52 TL sosyal yardım ödemesi yapılmıştır.
Evde Sağlık Hizmetleri
Acil Sağlık Hizmetleri
Amasya 112 Acil Çağrı Merkezi İstatistikleri
Amasya ekonomisinin temellerini tarım, sanayi ve turizm sektörleri oluşturmaktadır. Biz de bu bağlamda Amasya'da göreve başladığımızda; saha taramaları yapıp, akabinde İlimizin her yanı ve yönü ile envanterini çıkartarak, çeşitli sektörlerin önceliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tespit etmek amacıyla, içerisinde Üniversitemizin, yerel yönetimlerin, ilgili kamu kurumlarının ve sivil toplum kuruluşlarının da yer aldığı, Tarım, Sanayi, Turizm ve Projeler Üst Kurullarını oluşturduk.
Bu kurullarımızda İlimizin tüm paydaşlarıyla istişareler yaparak çalışmalarımıza hızla başladık. Bu noktada Amasya’mızda özellikle yürüttüğümüz sektörel bazlı çalışmalardan bahsetmek istiyorum.
Yaptığımız analizlerde tarım sektöründe en büyük problemin sulama olduğunu görerek, tüm paydaşlarla İlimizin Sulama Raporunu hazırladık. Bu rapora bağlı olarak; kısa, orta ve uzun vadede yapacaklarımızı kararlaştırdık.
Bu rapor doğrultusunda sulama yatırımlarını planlarken, bölgemize katma değer sağlayacak ürün desenlerini de oluşturduk ve bu alanda çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. Bu ihtiyacı gidermek için ilk adım olarak, İl Özel İdaremizce 2021 yılında tarımsal sulama yatırımlarımızı bir önceki yıla göre yaklaşık 15 kat arttırarak 46 milyon TL’ye çıkarıp, 26 bin dekar tarım arazisini basınçlı sulamaya açtık.
2022 yılında da aynı hızla toplam 37 proje ve 64 milyon TL’lik bir yatırımla, yaklaşık 27 bin dekarlık bir alanı suyla buluşturduk. Şu an itibarıyla 3500 dekarlık alanda basınçlı sulama yapım çalışmaları devam etmektedir. Yani sadece son 2 yılda tarımsal sulamaya 110 milyon TL’yi aşkın bütçe ayırmış durumdayız. Bu rakamlarla yaklaşık 56 bin dekar alanı sulamaya açmış bulunmaktayız. Sulama yatırımlarındaki bu artış ürün rekoltemize ve buna paralel olarak da üreticilerimizin gelirlerine olumlu katkılar sağlamaya başlamıştır.
Bununla birlikte İl Özel İdaremizce son iki yılda; 135.000 dekarlık Yağlık Ayçiçeği, 4.860 dekarlık Nohut, 1.700 dekarlık Soya Fasulyesi, 14.050 dekarlık Tritikale, 1000 dekarlık Kanola, 8.500 dekarlık Yonca Tohumu, %50 ve %75 hibe destekli olmak üzere üreticilerimize teslim edilmiştir. Son iki yılda İlimizdeki Yağlık Ayçiçeği ekilişindeki artış, Ülkemizin salgın sürecindeki yemeklik yağ üretimine de katkı sunmuştur.
Bu dönemde 1.000 dekarlık Ceviz, 100 dekarlık Amasya Misket Elması, 200 dekarlık Kuşburnu, 150 dekarlık İncir, 110 dekarlık Çilek, 162 dekarlık Trabzon Hurması, 1334 dekarlık Kiraz ve 5 dekarlık Sumak Fidanı da %50, %70 ve %75 hibe desteğiyle çiftçilerimize ulaştırılmıştır.
Yaptığımız tüm bu çalışmaların sonucu olarak, çok şükür yağışların da fazla olmasıyla bu yıl buğdayda 460 bin ton, Ayçiçeğinde 89 bin ton, Şekerpancarında 225 bin ton, Dane Mısırda 127 Bin Ton, Kuru Soğanda 332 Bin Ton, Domateste 122 bin ton, Salatalıkta 43 Bin Ton, Elmada 35 bin ton, Kirazda 51 bin ton ve Ayvada 4 Bin Ton gibi rekor sayılabilecek rekoltelere ulaşmış durumdayız.
Bu rekoltelerle Kenevir Tohumu ve Hünnap Üretiminde Ülkemiz genelinde 1., Şeker Pancarı Tohumu ve Amasya Misket Elmasında 2., Kuru Soğanda 3., Bamya ve Salatalıkta 5., Kiraz ve Ayva üretiminde ise 7. sıralarda yer almaktayız.
Yine İl Özel İdaremiz ve Ajanslarımızın katkılarıyla, desteklemelerimiz hayvancılık alanında da devam etmiş ve üreticilerimize 2 baş Gebe Düve, 35 baş Manda Boğası, 46.500 doz Çiçek Aşısı, 30.000 doz E-Coli Aşısı, 226 adet Süt Sağım Makinası ve Yardımcı Ekipmanı, 240 adet Buzağı Kabini ve Yardımcı Ekipmanı, 76 adet Hayvan Sulama Sıvatı ile 50 adet Göçmen Çadırı ve Güneş Enerjisi Sistemi desteği sağlanmıştır.
Ülkemizin son 20 yılda yaşadığı büyük gelişim ve dönüşümün önemli bir ayağını da, kadınlarımızın eğitimi, meslek edindirilmesi ve istihdamı oluşturmaktadır.
Devletimiz tarafından yapılan yasal düzenlemeler, bakanlıklarımız tarafından geliştirilen projeler ile son yıllarda kadın girişimci sayısı hızla artmış, kadınlarımız bazı alanlarda yaptıkları çalışmalar ile sektörlere yön verir hale gelmiştir.
Kadın girişimciliğinin en güzel tezahürlerinden biri ise şüphesiz kadın kooperatifleridir. Kadın kooperatifçiliği son yıllarda oldukça yaygınlaşmış ve sosyal medya ile dijital satış platformlarının da etkisiyle, kooperatiflerimiz özellikle gıda sektöründe satış paylarını arttırmıştır.
Bizde, kadınlarımızın el emeği ile ürettikleri yöresel ve doğal ürünleri Türkiye’ye tanıtmak, bu ürünleri ekonomik değere dönüştürmek amacıyla; Valiliğimiz tarafından yapılan yoğun çalışmalar ile ilimizdeki kadın kooperatifi sayısını 1'den 11'e çıkardık.
Bu kurulum süreçlerine hazırlanırken ilk olarak; ilgili kaymakamlarımız ve diğer kurum müdürlerimizin de içerisinde yer aldığı bir komisyon kurulmuş ve sürdürülebilir olan, kendi ayakları üzerinde durabilecek kooperatifler kurulmasına özen gösterilmiştir.
Kurulum aşamasından sonra da kooperatiflerimize sürekli destek olunmuş, çalışmaları takip edilmiş ve devlet destek ve hibelerinden en üst seviyede faydalanabilmeleri amacıyla kooperatiflerin ihtiyaçları doğrultusunda Valilik AB Proje Ofisi tarafından destek projeleri hazırlanmıştır.
Kooperatiflerimize ayrıca halihazırda kullanılmayan okul ve kamu binaları da tahsis edilmiş, Çiğdemlik Köyümüzde kurulan meyve kurutma tesisi de kadın kooperatiflerimizin kullanımına sunulmuştur.
Şu an itibarıyla kadın kooperatiflerimiz kendi kendine yetebilen ve ürettikleri ürünleri yurt içi ve yurt dışı pazarlara satabilen bir hale gelmiştir.
Kooperatiflerimize yönelik çok önemli bir desteğimiz de Amasya'mızda başlattığımız coğrafi işaret atağında, kooperatiflerimizin üretebileceği ürünlere öncelik vermemizdir.
2022 yılında Valiliğimiz tarafından hazırlanan 2,5 Milyon TL bütçeli, “Sürdürülebilir Kalkınma İçin Kadınların Kooperatifler Yoluyla Güçlendirilmesi Projesi” de DOKAP tarafından kabul edilmiştir.
Proje ile kadın kooperatiflerimize mantı işleme tesisi, süt işleme tesisi, bakliyat eleme tesisi, unlu mamuller tesisi, meyve ve sebze kurutma tesisi desteği sağlanarak üretim kapasitelerinin artması sağlanmıştır.
Yapılan tüm bu çalışmalar ile Ticaret Bakanlığı, İl Özel İdaresi, DOKAP ve OKA tarafından kooperatiflerimize sağlanan toplam destek miktarı ise 4 milyon 150 bin TL’ye ulaşmıştır.
Bu vesileyle kadınlarımızın eğitimi, iş hayatına atılmaları ve kadın kooperatifçiliğin gelişmesine yönelik çalışmalara liderlik eden Sayın Cumhurbaşkanımıza ve bu projeleri himaye eden Değerli Eşleri Emine Erdoğan Hanımefendiye Amasya halkı adına şükranlarımı sunuyorum.
Amasya hayvancılıkta başta Suluova ilçemiz olmak üzere, önemli bir potansiyele ve fiyat belirleme gücüne sahiptir.
Biz de bu potansiyeli daha da üst noktalara taşımak adına, Suluova ilçemizde faaliyet gösteren ve Ülkemizde alanında ilk olan Suluova Tarıma Dayalı İhtisas Besi (TDİB) Organize Sanayi Bölgesi’nin mevcut kurumsal kimliği ile yönetimini, fiziki ve teknik altyapısını güçlendirmekle işe başladık.
Daha sonra kapasitesi dolan Tarıma Dayalı İhtisas Besi OSB’mizde genişleme çalışmalarına başladık. Şuan da Besi OSB’mizin genişleme çalışmaları başarıyla tamamlanmış ve yaklaşık 41 milyon TL yatırım bedeli olan altyapı projesi yapım çalışmaları başlamıştır. Suluova TDİ Besi OSB ilave alan ile birlikte toplam 152,5 hektar alan üzerinde, toplam kapasitesini 2 katına, yani yaklaşık 20.000 büyükbaş hayvana çıkaracaktır.
Hali hazırda Ülkemizin en büyüğü olan Besi OSB’miz, genişleme alanının faaliyete geçmesiyle Avrupa’nın en büyüklerinden biri olacaktır. Besi OSB’miz ayrıca, Tarım ve Orman Bakanlığımız tarafından, yurtiçi ve yurtdışında Model OSB olarak gösterilmektedir.
Sanayi alanında ise ilk olarak önerimiz neticesinde, Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından başlatılan proje süreci sonunda Amasya, Merzifon, Suluova TDİ Besi OSB ve Suluova OSB’nin altyapı ihtiyaçları için 6,8 milyon TL kaynak sağlanmıştır.
Daha sonra Taşova ilçemizde, uzun yıllardır bölge insanının hayalini kurduğu, ilimizin 5. OSB’sini kurmak için çalışmalara başlanmış ve 6 ay gibi rekor bir sürede Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımızın onayıyla Taşova OSB’nin kurulumu tamamlanmıştır. Taşova OSB, tarımsal sanayi öncelikli olarak planlanmıştır. OSB’mizde bu amaç doğrultusunda bölgenin tarımsal ürünlerinin katma değerini yükseltme odaklı firmalar öncelikle tercih edilecektir.
Hâlihazırda altyapı, imar ve parselasyon çalışmaları devam eden Taşova OSB’mize, 40 adet yatırımcı yaklaşık yatırım bedeli 570 milyon TL olan üretim tesisleri kurabilmek için ön talepte bulunmuştur.
Mevcut Merzifon, Amasya ve Suluova OSB’lerimize yönelik olarak ise şu çalışmalar yapılmıştır.
Merzifon Organize Sanayi Bölgesinde; doluluk oranı % 98’e ulaştığından, 144 Hektarlık 2 nolu ilave alan için genişleme çalışmalarına başlanmış ve Cumhurbaşkanlığı 2022 Yılı Yatırım Programına dâhil edilerek, parselasyon ve imar projeleri ihale çalışmalarına başlanmıştır. Ayrıca yaklaşık 2000+2000 m3 kimyasal+biyolojik atıksu arıtma tesisinin yapımı da Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yatırım programına alınmıştır.
Merzifon OSB’mizde 2020 Yılı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) kapsamında 1,7 milyon TL bütçeli, Tek Ebeveynli Ailelerde Kadın ve Çocuğun Güçlendirilmesi ve Kadın İstihdamının Artırılması Projesi hayata geçirilmiştir. Bu proje kapsamında çocuklarının bakımını tek başına üstelenen kadınlarımıza yönelik mesleki eğitim atölyeleri ve çalışırken evlatlarını emanet edebilecekleri anaokulu binası tamamlanarak, OSB içerisinde hizmete açılmıştır.
Ayrıca yaklaşık 4 milyon TL bütçeli “OSB Güvenli, Verimli ve Çevreci Bir Enerji Sistemine Dönüşüm Projesi” yapım işine başlanmıştır. Mevcut OSB alanındaki enerji nakil hatlarının yer altına alınması ve Scada Sistemi kurulumu tamamlanmış, genişleme alanının alt ve üst yapı işleri çalışmalarına da başlanmıştır.
Genişleme alanı enerji nakil hatları için ise 2 milyon 900 bin TL yatırım yapılmıştır. Ayrıca OSB’mizde meydana gelebilecek iş kazaları ve diğer olumsuzluklara kısa süre içerisinde müdahale edebilmek amacıyla 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonu kurulumu son aşamaya gelmiştir.
Amasya Organize Sanayi Bölgesinde; 49,2 hektar genişleme alanı için Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı oluru ile Yer Seçimi tamamlanmış ve çalışmalar büyük bir hızla devam etmektedir.
Bölgemizin mevcut yol ağı ile teknik ve fiziki altyapısı da güçlendirilirken, OSB içerisindeki 11 adet trafonun modernizasyonu ile öncü sektör olan doğal taş sektörüne yönelik, Kırma-Eleme Tesisinin kurulumu bu yıl tamamlanacaktır.
Son olarak Suluova Organize Sanayi Bölgesinde ise, %100 doluluk oranına ulaşıldığından, 94 hektarlık alanda genişleme için çalışmalara başlanmış, Yer Seçimi tamamlanmıştır. OSB Atıksu Arıtma Tesisi yapımı da Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yatırım programına alınmıştır.
OKA’dan sağlanan destek ile OSB’nin depo otomasyon sistemi kurulmuş, güvenlik kamera sistemleri yapılmış ve OSB içindeki hasarlı yol ve altyapıların onarımı ve iyileştirmesi sağlanmıştır. Bu çalışmaların toplam bedeli ise 1 milyon 380 bin TL’dir.
Yeni kurulan Taşova OSB ve mevcut 4 OSB’mizdeki genişleme alanlarının faaliyete geçmesiyle Amasya’mızın sanayi kapasitesi %103 oranında büyümüştür.
İlimizde Yürütülen Kültür Ve Turizm Çalışmaları
Köklü tarihinde 14 medeniyete ev sahipliği yapan Amasya’mızın önemi, Harşena Dağı ve Kral Kaya Mezarları’nın UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesine alınması ile bir kat daha artmıştır. Biz de bu bilinçle hem geçmiş medeniyetlerin mirasına sahip çıkmak, hem de Amasya’nın turizm potansiyelini en üst seviyede kullanmak adına çeşitli çalışmaları hayata geçirdik.
Bu çalışmalarımızın şüphesiz en önemlisi UNESCO Dünya Mirası Kalıcı Listesine girmek adına yaptığımız çalışmalardır. Bu kapsamda Alan Başkanlığımız kurulmuş olup, Başkanlığa Alan Yönetimi Hizmet Binası tahsis edilmiştir.
Alan Yönetim Planı ile UNESCO dosyasını hazırlamak için de alanında uzman bir danışmanlık firması ile sözleşme imzalanmış, sürecin bir parçası olan Çalıştaylar da Valiliğimizin koordinesinde süratle tamamlanarak, dosya Fransa’da bulunan UNESCO Merkezine iletilmek üzere Kültür ve Turizm Bakanlığımıza sunulmuştur.
Ayrıca;
Bunlarla birlikte 1700 yıllık Tanrıça Mozaiği de İl Özel İdaremizin finansmanıyla Amasya Müzesine taşınmış ve ziyarete açılması için son aşamaya gelinmiştir (700 Bin TL).
Bu süreçte Sultan Bayezid Külliyesinde yer alan eski halk kütüphanesi binasının Yazma Eserler Kütüphanesi’ne dönüşümü için restorasyon çalışmaları bitme aşamasına gelmiştir (821 Bin TL), tarihi Hazeranlar Konağı ve Merzifon Kızlar Mektebi Restorasyonu için de ihale çalışmaları devam etmektedir.
Turizm sektörü nitelikli konaklama tesisleri ile ayakta durur. Bizde bu anlayışla mülkiyeti ve işletmesi İl Özel İdaresine ait Büyük Amasya Oteli’nde 5 milyon TL’lik bütçe ile kapsamlı bir tadilat ve yenileme çalışmasını tamamlamış bulunuyoruz.
Kültür ve turizm alanında ayrıca Sofular Mahallesindeki tarihi doku turizme kazandırılmış (2 Milyon 524 Bin TL) ve İlimizin muhtelif yerlerinde bulunan 11 tarihi çeşmeyi ihya etmek için İl Özel İdaremiz tarafından gerekli rölöve ve restorasyon çalışmalarına başlanmıştır.
Şu anda Büyükağa Medresesine komşu Kapıağa Çeşmesi, İçeri Şehir olarak bilinen Hatuniye Mahallemizdeki Enderun Çeşmesi ve Üçler Mahallesinde Arkeoloji Müzemize bitişik olan Narlıbahçe Çeşmesi olmak üzere 3 tarihi çeşmeyi, tekrar suyla buluşturduk. Bu üç çeşmenin restorasyonu için yaklaşık 420 bin TL harcanmış olup, inşallah kalan 8 tarihi çeşme de en kısa sürede tamamlanarak, kültür envanterimizdeki yerlerini alacaklardır.
Yine Amasya’mıza hayat veren, güzellik katan Yeşilırmak Nehrinin ıslahı, temizlenmesi ve çevresinde rekreasyon alanları oluşturulması için Yeşilırmak Nehri Temizlik, Islah ve Rekreasyon Projemiz de hızla devam etmektedir.
Proje kapsamında 03.08.2022 tarihi itibarıyla, Kunç Köprü ile Yeşilırmak Köprüsü arasında kalan 1. kısmında çalışmalara başlanmıştır. Yaklaşık bir aylık çalışma neticesinde, ırmak yatağında 27.700 m3 kazı, 10.500 m3 dolgu ve 3.800 m3 taş tahkimat yapılarak, 900 metrelik kısmında dolgu ve tahkimat işlemleri tamamlanmıştır.
Projemizin 2. kısmında ise, Şirin Köprüsü’nden İstasyon Köprüye kadar olan kısımda düzenleme yapılacaktır. Projedeki toplam işin %40’ı tamamlanmıştır.
Tüm bu çalışmalara aktardığımız kaynak ise yaklaşık 75 milyon TL olup, Amasya turizmine yaptığımız bu yatırımlar meyvelerini vermektedir.
İlimiz 2019 yılında Salgın Süreci öncesi dönemde kırdığı 332.550 konaklama rekorunu; 2022 yılı sonu itibarıyla 365.459’a çıkarmıştır.
Bu alanda yürüttüğümüz bir diğer önemli çalışmamız ise Coğrafi İşaretli Ürünlerde yaptığımız büyük atılımdır. Günümüz dünyasında Patent ve Marka konusu gerçekten büyük önem arz etmektedir. Uluslararası arenada, birçok alanda olduğu gibi, bu konuda da ciddi bir rekabet bulunmaktadır. Uluslar, ülkeler, artık sahip oldukları markalarla yarışmaktadır. İster teknoloji, isterseniz gıda; hangi alanda olursa olsun, küresel bir markanız varsa farkındalığınız ve rekabet gücünüz çok daha fazla olmaktadır.
Bizde bu anlayışla Amasya’ya geldiğimizde, 4 olan coğrafi işaret sayımızı hızla arttırmak için çalışmalarımıza başladık. Bu kapsamda ilk olarak Amasya Etli Çiçek Bamyası Yemeği, Amasya Toyga Çorbası, Amasya Baklalı Dolma, Amasya Çöreği, Amasya Patlıcan Pehli, Burmalı Amasya Çöreği, Amasya Yağlısı, Amasya Kirazı, Amasya Keşkeği, Suluova Soğanı, Amasya Ayva Gallesi Yemeği, Amasya Semaveri ve Amasya Sıkma Tarhana’nın Coğrafi İşaret Belgelerini alarak, Coğrafi İşaretli Ürün sayımızı 17’ye çıkardık.
Bizler sahip olduğumuz bu 17 coğrafi işaret tesciliyle yetinmiyoruz. Şu an itibarıyla devam eden 23 tane daha coğrafi işaret çalışmamız bulunmaktadır. Bunlarla birlikte İlimiz 40 coğrafi işaretli ürün sayısı ile Türkiye’de 5. sırada yer alacaktır.
Valiliğimiz Uhdesindeki İl Özel İdaresi Yatırımları
Amasya İl Özel İdaresi Yatırımları
Tüm bu çalışmalarla birlikte İl Özel İdaremiz tarihinin en yüksek yatırım bütçesine ulaşarak, ilimiz genelinde yaklaşık 573 Milyon TL’lik proje, yatırım ve hizmete imza atmıştır.
Değerli Basın Mensupları; bizler bu topraklarda yaklaşık 1000 yıldır el ele, gönül gönüle, farklılıklarımız zenginliğimiz sayarak yaşamaktayız. Nasıl ki Çanakkale'de, Kurtuluş Savaşında, Anadolu'nun dört bir yanından gelen neferler bu topraklar için canlarını feda ettiyse, bizler de bugün ülkemizi dünyada hak ettiği seviyeye getirebilmek için birlik ve beraberlik içerisinde çalışacak ve bizleri ayrıştırmak isteyenlere asla fırsat vermeyeceğiz.
Bu anlayışla Alevi canlarımızın Cemevlerinin de bakım, onarım ve tefrişatları için çeşitli çalışmalar yapmış bulunuyoruz.
Bu noktada Merkez İlçede 36, Göynücek’te 11, Gümüşhacıköy’de 21, Hamamözü’nde 2, Merzifon’da 9, Suluova’da ise 1 adet olmak üzere; İlimiz genelindeki 78 köyümüzde ve 2 köy bağlısında yer alan Cemevlerinde, vatandaşlarımızdan gelen talepler ve yapıların belirlenen ihtiyaçları doğrultusunda; çatı yenileme ve onarımı, kapı pencere değişimi, taban seramiği yapımı, mutfak dolabı ve tezgâhı yapımı, badana boya yapımı, yeni yemekhane yapılması, yeni tuvalet yapımı ve onarımı, masa ve sandalye alımı, çevre düzenlemesi gibi çalışmalar yürütülmüştür. Bu çalışmaların toplam bedeli ise 6,2 Milyon TL’dir.
Amasya Valiliğince (DİAB) Yürütülen Projeler
Yeşilırmak Havzası Kalkınma Birliği (YHKB) Tarafından Yürütülen Projeler
2022 Yılında İlimizde Hayata Geçirilen Genel Bütçe Proje Ve Yatırımları
İlimizdeki Karayolları Yatırımları
İlimizdeki Demiryolları Yatırımları
Sivas-Samsun Demiryolu, 29/09/2015 tarihinden itibaren kapatılarak, yol yenileme ve sinyalizasyon çalışmaları 2020 yılında tamamlanmıştır. Projenin toplam maliyeti 485,5 Milyon TL’dir.
04/05/2020 tarihinde yük taşımacılığına başlayan hattın, Amasya – Samsun yolcu seferleri 21/06/2022 tarihinde başlamıştır.
İlimizdeki Havayolları Yatırımları
Amasya Merzifon Havalimanı Terminal Binası Genişletme Projesi: Havalimanımızın 450 m² olan terminal binası, günümüz havayolu taşımacılığı standartlarına uygun olarak 750 m²’ye çıkarılmıştır. Projemizin toplam maliyeti 10,5 Milyon TL’dir.
İlimizdeki Vakıflar Bölge Müdürlüğü Yatırımları
İlimizdeki Milli Eğitim Yatırımları
İlimizdeki Gençlik ve Spor Yatırımları
Bunlara ek olarak diğer Gençlik ve Spor yatırımları ihale ve yer teslimi çalışmaları devam etmektedir.
İlimizdeki Sağlık Yatırımları
İlimizdeki Devlet Su İşleri Yatırımları
İlimizdeki İşkur Yatırımları
Gökhöyük Tarım İşletmesi Müdürlüğü - TİGEM
Amasya Tarım ve Orman Müdürlüğü Projeleri
Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme İl Koordinatörlüğü (TKDK) Projeleri
Orman Bölge Müdürlüğü Projeleri
KOSGEB Faaliyetleri
Orta Karadeniz Kalkınma Ajansi (OKA) Projeleri
DOKAP Projeleri
Tüm bu hizmet ve yatırımların yapılması için bizlere imkan sağlayan, vizyon çizen başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN Beyefendi olmak üzere, Bakanlıklarımıza, Milletvekillerimize, İl Genel Meclisine, ve tüm kurumlarımıza Amasya halkı adına teşekkür ediyorum.”
Basın mensuplarının sorularını da cevaplandıran Valimiz Mustafa Masatlı, programın sonunda basın mensuplarına günün anısına hazırlanan hediyeler verdi.