T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Valimiz Mustafa Masatlı İlimiz genelinde sunulan kamu hizmetleri ile kamu yatırımlarının genel değerlendirmesinin yapıldığı toplantıya başkanlık etti. Toplantıda ayrıca Vali Yardımcıları ve İlçe Kaymakamları ile İl Özel İdaresi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Müftülüğü, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Ticaret İl Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Valilik AB Proje Ofisi, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, DSİ Şube Müdürlüğü ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından İl Müdürleri yer aldı.
Valimiz Mustafa Masatlı toplantının açılışında yaptığı konuşmada şunları kaydetti: “2021 yılını geride bırakarak, yeni bir yıla girmiş bulunuyoruz. 2022 yılında da Devletimizin sağladığı tüm imkanları, halkımıza hizmete dönüştürmek için kamu kurumlarımızla uyum içerisinde çalışmalarımıza devam edeceğiz.
Bu noktada öncelikli gündem maddelerimizden biri İlimizde haksız fiyat artışlarıyla mücadeledir. Amasya’mızda ticari ahlaka ve yasal mevzuata uygun olmayan, halkımızı mağdur etmeye yönelik haksız fiyat artışlarına kesinlikle müsaade edilmeyecektir. Bu konuda başta Kaymakamlıklarımız ve Ticaret İl Müdürlüğümüz olmak üzere ilgili birimlerimiz gerekli denetimleri titizlikle yapmaktadır. Ticari faaliyetlerinde usulsüzlük tespit edilen işletmelere ise gerekli cezai müeyyideler istisnasız uygulanacaktır.
2021 yılında İçişleri Bakanlığımızın talimatları çerçevesinde Afet Farkındalık Eğitimlerine başlanmış ve şu an itibariyle 242.620 vatandaşımıza bu eğitim verilmiştir. Bu yıl da bu oranı daha yukarılara taşımak için eğitim faaliyetleri devam edecektir.
Gençlik ve spor yatırımlarımız da tüm hızıyla sürmektedir. Son olarak Gümüşhacıköy İlçemizdeki 300 kişilik KYK Yurdu müteahhit firmadan teslim alınmıştır. Merzifon ilçemizdeki 500 kişilik, İl Merkezindeki 1000 kişilik yurtlarımızın ise bu ay içinde geçici kabulleri yapılacaktır. Bu yurtların hizmete alınmasıyla başta Büyük Amasya Oteli olmak üzere, çeşitli kamu misafirhanelerinde geçici olarak konaklayan öğrencilerimizi yeni yurtlarımıza nakledeceğiz.
Şehit Aileleri ve Gazilerimiz, öksüz ve yetimler, ihtiyaç sahipleri, yaşlılarımız ve engellilerimize yönelik faaliyetler de aynı şekilde ilçe kaymakamlarımız ve ilgili kamu kurumlarımız tarafından takip edilmektedir. Evlerinde yemek yapamayacak derecede yaşlı ve hasta olan ihtiyaç sahiplerine sıcak yemek servisine de devam ediyoruz.
Ayrıca kendi temizliklerini yapamayacak olan ihtiyaç sahibi büyüklerimize temizlik ve kişisel bakım konusunda da yardımcı olmak için gerekli hazırlıklar yapılmış olup, bu ay itibariyle projemiz uygulanmaya başlayacaktır.
Bunlarla birlikte Devletimiz hiçbir ihtiyaç sahibi vatandaşını da mağdur etmemiş ve 2021 yılında Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğümüz aracılığıyla sadece merkez ilçemizde, başta yiyecek, giyecek, yakacak ve nakdi yardım olmak üzere; pandemi destekleri ile engelli, öksüz, yetim ve eşi vefat etmiş bayanlarımıza yönelik aylıklar kapsamında yaklaşık 36 bin vatandaşımıza 35.6 milyon TL destek sağlanmıştır.
Takip ettiğimiz diğer önemli konu ise coğrafi işaretlerdir. Bildiğiniz gibi 4 olan coğrafi işaret sayımızı geçtiğimiz haftalarda 8’e çıkarmıştık. Farklı ürünleri kapsayan 22 başvurumuzun da değerlendirmeleri devam etmektedir. Ayrıca 5 farklı ürün için de coğrafi işaret çalışmalarına başlamış bulunuyoruz.
2021 yılı salgın yönetimi açısından İlimiz adına başarılı bir yıl olmuştur. Amasya gerek aşılama oranları, gerekse vaka sayılarında daima bölgemize örnek teşkil etmiştir. Dünya Sağlık Örgütünün geçici onayının ardından uygulanmaya başlanılan yerli aşımız Turkovac kısa süre içerisinde İlimiz genelinde de aşı alternatifleri arasında yerini alacaktır.
Son günlerde Omicron varyantı kaynaklı hızlı vaka artışları sebebiyle, halkımıza bir kez daha maske kullanımı ve mesafe kuralını hatırlatmakta yarar görüyorum. Bununla birlikte vatandaşlarımızın süresi gelen 3. ve 4. doz aşılarını yaptırmaları, hastalığın yayılımını engellemek için oldukça önemlidir.
Amasya’mızın öncü sektörlerinden olan tarım alanında geçtiğimiz yıl çok sayıda projeyi hayata geçirmiştik. Bu yıl da meyvecilik, yem bitkileri, hayvancılık ve endüstriyel üretime yönelik bitkileri desteklemeye yönelik çok sayıda proje üzerinde çalışıyoruz. Bu alanlarda fide, fidan, tohum, damızlık hayvan, aşı ile tarım ve hayvancılığa yönelik alet ve ekipman desteklerimiz artarak sürecektir. Tarım ve Orman Bakanlığımıza bu alanlarda bir çok proje sunulmuştur. Ayrıca DOKAP’a 2022 için en çok proje sunan il konumundayız. İl Özel İdaremiz bütçesinden de tarım ve hayvancılığa yönelik desteklemeleri sürdüreceğiz.
Eğitim alanında ise 2021 yılında 91 okul kütüphanesini öğrencilerimizin hizmetine sunduk. Sayın Cumhurbaşkanımızın başlattığı Mesleki Eğitim Seferberliği doğrultusunda, ilimizde gerekli ön hazırlıkları İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz ve ilgili kurumlarımız vasıtasıyla yapmaya başladık.
2021 yılı İl Özel İdaremiz açısından da oldukça verimli geçmiştir. Geçtiğimiz yıl içinde 20,60 Km Ham Yol (Tesviye), 49,16 km Yol Genişletme (Onarım), 251,30 km Stabilize, 3.008,14 km Reglaj (Greyderli Bakım), 70.250 m² Kilit Parke, 1 adet Sanat Yapısı, 1.168,23 km Asfalt Yama, 35,70 km 1. Kat Asfalt Sathi Kaplama, 147,80 km 2. Kat Asfalt Sathi Kaplama çalışması yapılmıştır.
Ayrıca Özel İdare bütçesinden yaklaşık 2500 hektar alan sulamaya açılmıştır. Özel İdaremizin ve KÖYDES’in ilimizdeki yatırım tutarı da yaklaşık 93 milyon TL gibi rekor seviyede bir rakama ulaşmıştır. Şunu da ayrıca ifade etmek isterim ki bu büyük rakamlardaki yatırımları gerçekleştirmemize rağmen Özel İdaremizin borcu da bulunmamaktadır.
Bu vesileyle 2021 yılında Amasya’mızda gerçekleşen sayısız yatırım ve proje için Sayın Cumhurbaşkanımıza şükranlarımı arz ediyor, Bakanlıklarımıza, Milletvekillerimize, İl Genel Meclisimize ve kamu kurumlarımıza teşekkür ediyorum.”
Valimiz Mustafa Masatlı’nın konuşmasının ardından toplantıda, İlimizin sağlık, eğitim, tarım, sosyal hizmetler, sosyal yardımlaşma, genel bütçe yatırımları, İl Özel İdaresi yatırımları, KÖYDES programı ve Kaymakamlıklarımızca yürütülen diğer projelere ilişkin bilgilendirmeler yapılarak, görüş alışverişinde bulunuldu.