Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Amasya Valiliği
Amasya Valiliği
Amasya Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Tarihçe Protokol Listesi Valilik Birimleri Köydes İnsan Hakları Bilgi Edinme Başvurusu
  • AMASYA
    Şehrimiz Atatürk Amasyada Yerel Yönetimler Genel Durum Sivil Toplum
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları Proje ve Yatırımlar İl Yatırım Takip Sistemi (İLYAS) Web Sayfaları
  • İLETİŞİM
°C
14
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Adem ÜNAL
        • Yüksel ÜNAL
        • Regaip Ahmet ÖZYİĞİT
        • Dr. Atıf ÇİÇEKLİ
      • Kaymakamlar
        • Şafak GÜRÇAM
        • Ahmet KARAASLAN
        • Salih KARTAL
        • Büşra GÜNEŞ
        • Osman DEMİRGÜL
        • Büşra ERDOĞAN
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Protokol Listesi
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Köydes
    • İnsan Hakları
      • İnsan Hakları Bize Ulaşın
    • Bilgi Edinme Başvurusu
  • AMASYA
    • Şehrimiz
    • Atatürk Amasyada
      • Atatürk’ ün Fotoğrafları
      • Amasya Tamimi (22 Haziran 1919)
      • Amasya Protokolleri
    • Yerel Yönetimler
      • Belediye Başkanları
    • Genel Durum
      • Tarihi
        • Amasya Adının Kökeni
        • Kalkolitik Çağ
        • Tunç Çağı
        • Son Tunç Çağı / Hititler
        • Demir Çağı / Frigler Dönemi
        • Demir Çağı / Kimmer-İskit Dönemi
        • Demir Çağı / Med-Pers Dönemi
        • Helenistik Çağ
        • Roma Dönemi
        • Selçuklu Dönemi
        • Belgelerle Amasya
      • Coğrafi Yapı
        • Coğrafi Konum
        • Jeolojik Yapı
        • Yeryüzü Şekilleri
      • Turizm
        • Amasya Evleri
        • Bedestenler
        • Camiler
        • Darüşşifa (Bimarhane)
        • Medreseler
        • Çeşme
        • Türbeler
        • Kaleler
        • Hanlar
        • Köprüler
        • Ören Yerler
        • Hamamlar
      • Nüfus
      • Kent Rehberi
        • Konaklama
        • Etkinlikler
        • Ulaşım
      • Müzeler
        • Amasya Müzesi
        • Hazeranlar Konağı (Müze Ev)
        • Şehzadeler Müzesi
        • Saraydüzü Kışla Binası ve Milli Mücadele Müzesi
        • Alparslan Belediyesi Müzesi
        • Sabuncuoğlu Tıp ve Cerrahi Tarihi Müzesi
        • Minyatür Amasya Müzesi
    • Sivil Toplum
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Proje ve Yatırımlar
    • İl Yatırım Takip Sistemi (İLYAS)
    • Web Sayfaları
  • İLETİŞİM

‘Amasya İli Tarım ve Kırsal Kalkınma Eylem Planı’ çerçevesinde desteklenen ürünlerin fidanlarının çiftçilerimize dağıtımı gerçekleştirildi.

Valiliğimizin himayesindeki ‘Tarım Şehr-i Amasya’ programı kapsamında uygulanan ‘Amasya İli Tarım ve Kırsal Kalkınma Eylem Planı’ çerçevesinde desteklenen ürünlerin fidanlarının çiftçilerimize dağıtımı gerçekleştirildi.

Saraydüzü Kışla Binası Kongre ve Kültür Merkezinde gerçekleşen törene, Vali Dr. Osman Varol, Garnizon Komutanı Piyade Albay Mehmet Atlı, Belediye Başkan Yardımcısı Ahmet Çoban, daire amirleri, diğer yetkililer ve çiftçilerimiz katıldı.

Vali Varol, plan kapsamında hayata geçirilen Amasya Misket Elması Üretiminin Arttırılması Projesi, Amasya Elması Uygulama Gen Bahçesi Projesi, Bağcılığın canlandırılması ve geliştirilmesine yönelik Yüksek Sistem Bağ Yetiştiriciliği Projesi, Alternatif ürün tarımının yaygınlaştırılmasına yönelik Kapama Trabzon Hurması Bahçe Tesisi Projesi, Kapama Hünnap Bahçesi Tesisi Projesi ve Çilek Yetiştiriciliği Projesi’ne ilişkin hedeflere değindi.

Çok önemli ve kıymetli bir tarım potansiyeline sahip olan şehrimizde fidan dağıtımlarının toprak analizlerine göre gerçekleştiğine işaret eden Vali Varol, Valiliğimiz İl Özel İdaresi’nin sulama altyapısı projeleri ve tarımsal desteklemelerin artarak devam edeceğini vurgulayarak çiftçilerimizden topraklarımıza sahip çıkarak boş bırakmamalarını istedi.

Projelere ve dağıtımı yapılan fidanlara ilişkin bilgiler veren İl Tarım ve Orman Müdürü Zekeriya Şeker, konuşmasında şunları ifade etti.

“Amasya Misket Elması Üretiminin Arttırılması Projesi” ve “Amasya Elması Uygulama Gen Bahçesi Projesi”

Üretimde daha fazla söz sahibi olmak, gen kaynaklarını korumak, sahip çıkmak, tanıtmak ve dinamik bir pazarlama gücü katmak adına İl Müdürlüğümüz tarafından yapılan çalışmalar sonucu Amasya Misket Elması Resmi Coğrafi İşaret ve Geleneksel Ürün Adı Bülteni’nde 424 sayı numarası Menşe İşareti kapsamında tescil edilmiştir. Amasya Misket Elmasının üretim alanı ve miktarını takip etmek, gen kaynaklarına sahip çıkmak, marka değerini korumak adına ilimizde Amasya Misket Elması üretimi gerçekleştirilen kapama meyve bahçeleri kayıt altına alınmıştır.

Ülkemizde 151 Bin dekar alanda 217 Bin ton Amasya Elması üretimi gerçekleşmekte olup, İlimizde 4 Bin dekar alanda 11 Bin ton üretim gerçekleşmektedir. İlimiz Amasya Elması üretiminde Ülke genelinde 3. sırada yer almaktadır.

Hazırlanan proje ile; üretimin arttırılması, modern tekniklerle kapama Amasya Misket Elması bahçesi kurulması, elma üretimindeki yeni tekniklerin çiftçilere öğretilmesi, üreticiler için tekrar cazip hale gelebilmesi için Amasya’mızın  azalmaya yüz tutmuş bu değerini korumak amaçlanmıştır.

“Amasya Elması Üretiminin Artırılması Projesi” bütçesinin tamamı İl Özel İdaresi tarafından karşılanmıştır. Proje süresi 10 yıl olup 1. Etabın süresi 2018 üretim sezonundan başlamak üzere 5 yıldır. İl Özel İdaresi ihalenin kaldığı firma ile fidan üretim sözleşmesi imzalamıştır. Sözleşme gereği 2018 yılından başlamak üzere 5 yıl süre ile her yıl toplam 5.000 adet (100 dekarlık), 5 yılda toplam 25.000 adet (500 dekarlık)  fidanın üretiminin yapılmasını sağlanacaktır.

Proje kapsamında 06.12.2018 tarihinde 5.000 adet (100 Dekar) Amasya Misket Elması fidanı İl Müdürlüğümüzce teslim alınarak ilimiz il merkez ve ilçelerinde üretim yapan 24 çiftçimize dağıtımı yapılmıştır.2018 yılı toplam proje tutarı 40.050 TL’dir.

2019 yılında toplam proje tutarı 48.600 TL olan 5.000 adet (100 Dekar) Amasya Misket Elması fidanı İl Müdürlüğümüzce ilimiz il merkez ve ilçelerinde üretim yapan 13 çiftçimize dağıtımı yapılmıştır. Ayrıca Gökhöyük Tarım İşletmesi Müdürlüğüne “Amasya Misket Elması Uygulama Gen Bahçesi Kurulumu Projesi” kapsamında 10 dekar alanda fidan dikimi gerçekleştirilmiştir.

Bağcılığın canlandırılması ve geliştirilmesine yönelik ‟Yüksek Sistem Bağ Yetiştiriciliği Projesi”

Üzüm ülkemizde sofralık, kurutmalık ve şıralık olarak sınıflandırılmakla birlikte hiç bir ülkede görülmeyecek kadar farklı şekillerde değerlendirilmektedir. Bunlar üzüm suyu, koruk suyu, pekmez, köme, konserve, sirke, pestil vb. şekilde sıralanabilir.

Ülkemizde 4,2 Milyon dekar alanda 3,9 Milyon ton üzüm üretimi gerçekleşmekte olup, İlimizde yaklaşık 8 Bin dekar alanda 10 Bin ton üretim gerçekleşmektedir. İlimizde üretilen sofralık çekirdekli ve şaraplık üzüm çeşitleri iç pazarda tüketilmektedir.

İlimizde yaygınlaştırılmak istenen Yüksek Sistem Bağcılık (telli terbiye sistemi) modeli; toprak işleme, budama, hasat ve ilaçlı mücadele konusunda daha elverişli, ürün verimi ve ürün kalitesi açısından avantajlı ayrıca makineli tarıma da uygun bir sistemdir.

Hazırlanan proje ile; çiftçilerimizin gelirini arttırmak, kadın çiftçilerimizin tarımsal üretimdeki etkinliğini arttırmak, İlimizde hali hazırda uygulanmakta olan eski bağcılık metotları yerine modern (yüksek sistem) bağcılık sistemine geçilmesi, üzüm ve salamuralık yaprak üretiminde verim ve kaliteyi yükseltmek, bağcılığa uygun tarım arazilerinin en ekonomik şekilde değerlendirilerek bağ alanlarının il genelinde yaygınlaştırılmak amaçlanmıştır.

Toplam tutarı 210.000 TL olan projede telli terbiye sistemi için gerekli olan malzemelerin bütçesi %50 İl Özel İdaresi %50 çiftçiler tarafından karşılanmıştır. Merkez ve ilçelere bağlı köylerde 25 çiftçimize her biri en az 1 dekar en fazla 2 dekar olmak üzere toplam 40 dekar yüksek sistem bağ tesisi kurulacaktır. 

Alternatif ürün tarımının yaygınlaştırılmasına yönelik ‟Kapama Trabzon Hurması Bahçe Tesisi Projesi”

Trabzon hurması taze olarak veya kurutularak tüketilmekle birlikte; tatlı, dondurma, marmelat, kek, sos, püre, krema ve muhallebi yapımında kullanılarak da tüketilmektedir. Trabzon hurması kurusunun ekonomik değerinin yüksek olması üretimin kurutularak da değerlendirilmesini sağlamaktadır.

Ülkemizde 28 Bin dekar alanda 47 Bin ton Trabzon hurması üretimi gerçekleşmekte olup, İlimizde 128 dekar alanda 626 ton üretim gerçekleşmektedir.

Trabzon Hurmasının fazla miktarda hastalık ve zararlı konukçusunun bulunmaması ve yüksek gelir elde edilmesi alternatif bir ürün olma özelliğini arttırmaktadır. Hazırlanan proje ile; geleneksel üretim kalıplarından sıyrılıp rekabet gücü yüksek, verimli ve kaliteli bitkisel üretim modeline geçmek için katma değeri yüksek yeni ve alternatif ürünlerin yöre ile buluşturularak yöre tarımına kazandırılması amaçlanmıştır.

Toplam tutarı 50.400 TL olan projede fidan bedelinin %50’si İl Özel İdaresi %50’si çiftçiler tarafından karşılanmıştır. Merkez ve ilçelere bağlı köylerde 35 çiftçimize her biri en az 2 dekar olmak üzere toplam 100 dekar kapama bahçe tesisi için gerekli olan fidan verilecektir.

Alternatif ürün tarımının yaygınlaştırılmasına yönelik ‟Kapama Hünnap Bahçe Tesisi Projesi”

Hünnap meyvesi taze olarak veya kurutularak tüketilmekle birlikte; çay şeklinde ve reçel olarak da tüketilmektedir.

Ülkemizde 1.621 dekar alanda 792 ton Hünnap üretimi gerçekleşmekte olup, İlimizde 268 dekar alanda 264 ton üretim gerçekleşmektedir. İlimiz Hünnap üretiminde Ülke genelinde 1. sıradadır.

Hünnabın erken yaşta meyve verimine başlaması, fazla miktarda hastalık ve zararlı konukçusunun bulunmaması ve yüksek gelir elde edilmesi alternatif bir ürün olma özelliğini arttırmaktadır. Hazırlanan proje ile; küçük ve dar alanlarda yetiştiricilik yapan ilimiz üreticilerine az masraf ve daha az mücadele ile kalite, kantite ve pazar değeri yüksek olan hünnap bitkisini tanıtmak amaçlanmıştır.

Toplam tutarı 52.570 TL olan projede fidan bedelinin %50’si İl Özel İdaresi %50’si çiftçiler tarafından karşılanmıştır. Merkez ve ilçelere bağlı köylerde 35 çiftçimize her biri en az 2 dekar olmak üzere toplam 100 dekar kapama bahçe tesisi için gerekli olan fidan verilecektir.

Alternatif ürün tarımının yaygınlaştırılmasına yönelik ‟Çilek Yetiştiriciliği Projesi”

Çilek taze olarak tüketilmesi yanında, dondurularak ya da kurutularak daha sonra kullanım için saklanabilir. Gıda sanayinde tatlı, pasta vb. çok farklı gıda formülasyonlarında kullanılan çilek reçel ve marmelat üretiminde en çok tercih edilen meyvelerdendir. Ayrıca çilekli süt, dondurma ve yoğurt gibi süt ürünlerinin üretiminde çilekten faydalanılır.

Ülkemizde 161 Bin dekar alanda 441 Bin ton çilek üretimi gerçekleşmekte olup, İlimizde 247 dekar alanda 276 ton üretim gerçekleşmektedir. Hazırlanan proje ile; İlimizde yeni yaygınlaşan çilek tarımını geliştirmek, dar alanlardan yüksek gelir sağlayarak üreticilerin refah seviyesini yükseltmek amaçlanmaktadır.

Toplam tutarı 254.085 TL olan projede fide bedelinin %50’si İl Özel İdaresi %50’si çiftçiler tarafından karşılanmıştır. Merkez ilçe ve köylerde 21 çiftçimize her biri en az 1 dekar olmak üzere toplam 50 dekar kapama bahçe tesisi için gerekli olan fide verilecektir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

Hükümet Konağı Nergis Mahallesi Şehit Ahmet Özsoy Cad. No:2 05100 AMASYA
0(358) 218 3069
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız